stopdediagnosecvs.jpg

Op woensdag 22 april is de campagne ‘stop de diagnose CVS’ officieel van start gegaan. Dit gebeurde aan de hand van een persconferentie te Antwerpen waar het initiatief werd voorgesteld aan de aanwezige pers.

LEES HIER DE ARTIKELS VERSCHENEN IN DE PERS

Het is de eerste campagne over CVS die in Vlaanderen plaatsvindt. De Wake-Up Call Beweging heeft als initiatiefnemende organisatie dan ook de ambitie vooropgesteld om er meteen een grootschalige campagne van te maken met als doel een keerpunt te bekomen voor de jarenlange lijdensweg van duizenden landgenoten die te kampen hebben met een complex ziektebeeld en ten gevolge hiervan worden opgezadeld met het ‘etiket’ CVS.

Aan de hand van een campagnewebsite wil de WUCB elke CVS patiënt (en/of aanverwante aandoeningen) in Vlaanderen een instrument in handen geven om in zijn directe omgeving te sensibiliseren omtrent de ernst en de gevolgen van de diagnose CVS.  Maar uiteraard reikt onze doelstelling verder; aan de hand van affiches, flyers & stickers willen wij zoveel mogelijk een belangrijke boodschap onder de aandacht brengen, zodoende het beoogde effect dat we met deze campagne voor ogen hebben te kunnen bereiken.

Om in onze opzet te slagen en onze ambitie waar te maken hopen wij voor deze campagne te kunnen rekenen op de actieve steun en medewerking van alle betrokken patiënten en hun familie om zo  de 10.000 affiches en 150.000 flyers te helpen verspreiden, ons team van zieke medewerkers kan dit immers niet alleen!

Er wordt gewerkt met een concept van 4 campagneshows verspreid over Vlaanderen, deze zullen plaatsvinden te Mechelen, Brugge, Hasselt en Antwerpen. Tijdens deze infoavonden worden een aantal belangrijke zaken die u over CVS hoort te weten op een rijtje gezet en wordt uitleg gegeven over het doel en belang van onze campagne, dit alles in een aangenaam kader met optredens van kleinkunstzangeres Mira en stand-Up Comedian Jens Dendoncker (winnaar Radio2  Humorklas 2014 & Culture Comedy Award 2015). Iedere bezoeker krijgt een aantal affiches en flyers mee naar huis om in eigen regio aan de slag te gaan.

Met voormalig radio- en tv producer (VRT) Luk Saffloer als gezicht van de campagne,  twee bekende Vlamingen als meter (Mira) en peter (Thomas Smith), een campagnelied en een tv- en radiospot heeft deze campagne alle troeven in huis om succesvol onthaald te worden.

"de campagne werd alvast hartelijk door de pers onthaald"

Wij hopen dan ook dat de patiënten deze campagne een warm hart toedragen en eraan zullen participeren.

Alle info over ‘stop de diagnose CVS’ kan u nalezen op de website www.stopdediagnosecvs.be

“Samen staan we sterk!”

Dank bij voorbaat voor jullie medewerking,

Met vriendelijke groeten,
Het WUCB bestuur en haar medewerkers.